Benbrott och LappLars

Okej... Jag kommer kopiera min mosters blogg.. jag skrattar fortf. även fast jag läste den kl 7 i morse:P
Josefin =  jag...
Jag = moster
Elsa = min kusin, mosters dotter!
LÄS! x)

"Jag har pratat mig ur en böteslapp!
Ja så är det! Jag lyckades övertyga en stackars lapplisa (som var en "lapplars" egentligen, av manligt kön alltså) att riva boten!
Jag hade skjutsat min systerdotter Josefin till lasarettet i stan, hon skulle röntga sitt ben eftersom hon hade ramlat av en häst och läkarna ville förstås vara säkra på att det inte var nåt benbrott.

Men i alla fall, jag stoppade pengar i automaten på ca en timme och tänkte att längre tid tar det väl inte...men Josefin fick vänta eftersom vi inte hade nån beställd tid utan kom in akut så att säga....och tja, jag glömde väl bort att gå ut och lägga i mer pengar till bilen...
Så när Josefin äntligen var klar ( som tur var hade röntgenavdelningen världens roligaste röda rutchkana tyckte Elsa) och vi är på väg ut säger Josefin kollugnt, "-Du är medveten om att det har gått mer än en timme va?!"
Varvid jag får panik och känner i hela kroppen att något är mycket mycket fel vid min bil, och visst, jag börjar springa (eller stappla och kana på mina högklackade stövlar som jag envisas att ha i värsta snön, jag vet, skitdumt)
bort mot parkeringen och står det inte en LAPPLISA vid min bil ! Jag springer ännu fortare och tänker, "skit skit skit", och ungefär då vänder killen på sig och tittar förvånat på mig som närmar sig.

Precis när jag kommer fram säger det "ziiiiip" från killens apparat han har på bröstet och ut kommer det en böteslapp.
Vi tittar på varandra i en sekund och sen flyger orden ur min mun;
"Förlåt så jättemycket men jag glömde helt bort tiden för Josefin fick vänta och bla bla bla...."
"Snälla" avslutar jag desperat och vi tittar på varandra i några sekunder till och jag riktigt ser hur han kämpar mellan det onda och det goda.

Till slut säger han att; -"Ok för den här gången, men hade jag hunnit skicka det till centralen hade det varit försent! betonar han myndigt.

"Du får en stjärna i himmelen, skyndar jag mig att säga, och då ler han faktiskt lite, i alla fall en antydan till leende och talar om att "det var ju trevligt, annars brukar jag få höra massor med annat skit".
Jag tackar hundra gånger till och sen skyndar vi oss att sätta oss i bilen och åka därifrån innan han har ångrat sig.

Josefin frågar när vi åker därifrån om jag är medveten om att det rinner en tår ner för min kind. Nej det är jag inte men kanske trodde den stackars lapplarsen att jag stod där och grät......
Jag har ganska känsliga ögon för det rinner alltid ur dom när det är kallt eller blåsigt eller för ljust förstår ni.

Men i alla fall! Jag klarade mig från 350 kronor i böter!
JIPPEEEEEYYYY!!"

 Moster och Elsa på Elliot, Första gången dom red! =)

Kommentarer

Jag vet att du vill:

va heteru?:
äru en fisk?

E-postadress: (jag kommer bara se den)

Din blogg?:

Skriv!:

Trackback
RSS 2.0