social träning!

Japp idag hade jag och muffin social träning... eftersom ingen av oss gillar när det är mycket folk eller när vi kommer på ett nytt ställe, så gick vi bara! först mös vi inne i boxen ett tag.. sen gick vi till väderbacken å hälsade på där.. det gick faktiskt bättre än förväntat=)

Så bjöds det på massor med häst godis i stallet för lill prinsens del... han har blivit så sjukt mycket bättre psykiskt på så kort tid att man nu ens kan börja fundera på om han verkligen har varit vanvårdad! Han sparkas inte längre mot folk, hugger inte en gul och blå längre, dessutom har han ju slutat stegra och hoppa mot en när man går in i boxen.. att man får ett tjuvnyp i armen eller fingrarna någon gång gör mig inget... Jag är så glad att jag slutade med Elliot och började på Muffin... jag har aldrig kommit så nära en individ som jag har gjort med honom.. jag litar verkligen på han till 100%


Och att man får kommentaren "Äru ute och går med hunden igen" varje gång man går förbi "grannens" hus gör mig inget längre... nu kan jag faktiskt säga att han är min stora hund.. jamenar.. han kommer ju på inkallning och säger man "Ska muffin borsta?" tar han glatt upp ryktborsten i munnen å nickar på huvudet.. hehe...
Bugandet går frammot nu iallafall.. vi tappade ju gnistan där ett tag, men den är snart tillbaka hoppas jag... nu lägger han sig ju ner självmant bara man tar upp benet :'D


Igår när vi var ute å gick, tog jag upp mobilen och råka filma (skulle ta kort)
Så jag sa åt Muffin nu filmar jag, och vilken min jag fick av honom!


Kommentarer

Jag vet att du vill:

va heteru?:
äru en fisk?

E-postadress: (jag kommer bara se den)

Din blogg?:

Skriv!:

Trackback
RSS 2.0